دکتر فرجی متخصص طب فیزیکی و توان بخشی
متخصص طب فیزیکی و توان بخشی

طب سنتی برای دیسک

برای دیسک ستون فقرات و کمر درد از دیرباز روش های طب سنتی زیادی برای بیماران به کار گرفته می شده است.

عمده ی این موارد شامل ترکیبات موضعی گیاهی همراه با چربی های حیوانی و یا گیاهی بوده است استفاده از ریشه شیرین بیان و دنبه گوسفند و یا کوهان شتر بسیار متداول بوده است.

موارد دیگر شامل درمانهای دستی و ماساژ ها و جااندازی و بادکش بوده است. موارد دیگری چون زالو درمانی و حجامت را نیز می توان به این لیست افزود. میزان پاسخ به درمان در روش های طب سنتی بسیار متغیر است و گاهی اوقات نیز ممکن است باعث ازدیاد درد و بدتر شدن وضعیت بیمار شود. باید توجه داشت که کمر درد علت های بسیار متفاوت دارد و رمز موفقیت درمان تشخیص اولیه صحیح می باشد.

یک اسپاسم و یا گرفتگی عضله را می توان توسط ماساژ و یا باد کش کردن ناحیه همراه با گرم کردن موضعی توسط ترکیبات موضعی به راحتی درمان نمود.

مواردی از قبیل مشکلات مفصل های اطراف ستون فقرات را نیز گاه با درمان های دستی و مانیپولاسیون ناحیه کاهش داد. برخی از این درمانها که کارایی آن به اثبات رسیده به طب کلاسیک نیز وارد شده است و کاربرد دارد. برخی گیاهان که خواص دارویی دارد امروزه توسط پزشکان این حوزه تجویز می شود.

مواردی چون پارگی دیسک وموارد خاص مثل تب مالت و یا مشکلات التهابی در ستون فقرات کمتر به این موارد جواب می دهد و درمانهای پیشرفته کمک بیشتری می کند.

تهیه شده توسط دکتر فرجی

2 دیدگاه‌ برای “طب سنتی برای دیسک”

دیدگاه‌ها بسته شده است.